Dobro došli na www.koamsdazdk.com.ba
 
   
 

Ovo je prvi korak na Vašem putu da postanete član najveće omladinske organizacije u našoj zemlji.  Članstvo u Asocijaciji mladih SDA je dobrovoljno. Članovi AM SDA BiH mogu biti članovi i simpatizeri SDA BiH od 15 do 30 godina starosti. Da biste postali član Kantonalnog odbora Asocijacije mladih SDA ZDK morate biti nastanjeni u ZE—DO kantonu. Pristupnica AM SDA se može dobiti u svakoj općinskoj organizaciji Asocijacije mladih.

   

     

     
  <<< Nazad
 
 
 

 KOAMSDAZDK

 

JAČAJMO BIH

Design by Mirza

 


 
 
 06/ 09 / 07   19:23h                                                                             (Preuzeto)
 

     

         Greške klanjača prilikom namaza

     Šejh Muhammed Porča
,


    Posto je namaz stub islama i prvo za sta cemo biti pitani na Sudnjem Danu, pa ce se i prema tome ostala ljudska djela mjeriti, potrebno je ukazati na neke greske klanjaca kako bi se otklonile i namaz postigao svoj cilj. Od tih gresaka su:

  1. Izgovaranje nijjeta rijecima, sto nije radio Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, to je novotarija koje se nuzno treba kloniti. Nijjet se donosi mislima u srcu.
     

  2. Podizanje ruku prilikom tekbira, a posebno pocetnog, u visini stomaka ili prsa, a potrebno je podici ih u visini ramena ili usiju, prsti treba da budu ispruzeni, a dlanovi okrenuti prema kibli.
     

  3. Ne razmisljanje u namazu o onome sto se uci i lutanje mislima, a covjeku se upisuje od njegovog namaza onoliko koliko je prisutan u njemu.
     

  4. Brzo klanjanje, ne zadrzavanje na ruku'u i sedzdi te izmedju njih cime se ne uspostavlja tadili erkan, tj. smirenost, sto je rukn – jedan od temalja namaza bez kojeg je on nevazeci, a takvim postupkom se ne ostvaruje skrusenost u namazu.
     

  5. Svodjenje namaza na formalnost i nemarnost u pogledu nacina i kvaliteta klanjanja tako da se uce uvjek jedno te iste sure i ajeti i uopste se ne vodi racuna o duhu namaza i osjecaju da covjek stoji pred Gospodarom svih svjetova I da se Njemu Uzvisenom obraca.
     

  6. Namjestanje odjece prilikom klanjanja, cesanje i nepotrebne ili suvisne radnje koje smanjuju skrusenost.
     

  7. Klanjanje u tjesnoj i prozirnoj odjeci, a ona treba da bude siroka i da ne ocrtava djelove tijela.
     

  8. Klanjanje u nedolicnoj odjeci kao sto je pidzama, spavacica ili sl. Jer je Uzviseni Allah preci da Ga se stidimo i ustrucavamo.
     

  9. Klanjanje prema kaburu ili na mjestima gdje su kaburovi, jer je to zabranjeno.
     

  10. Rezervisati sebi odredjeno mjesto za klanjanje u dzamiji nije ispravno
     

  11. Uciti Kur'an u mislima, u sebi, ne pokrecuci pri tome jezik, se ne smatra uopste ucenjem. Od klanjaca se trazi da izgovara tako da bi mogao sebe da cuje kako uci.
     

  12. Odgadjanje klanjanja namaza do pred kraj njegovog isteka, a potrebno ga je odmah klanjati kada nastupi.
     

  13. Klanjanje pod pritiskom prirodne potrebe, a potrebno je prije namaza promijeniti abdest kada je to potrebno
     

  14. Razgledanje oko sebe ili podizanje pogleda u nebo, a treba gledati u mjesto sedzde.
     

  15. Ne pregibanje dovoljno na ruku'u ili pretjerano pregibanje drzeci se za cjevanice, a ispravno je da ledja budu poravnata, a glava u visini ledja i da se rukama drzi za koljena.
     

  16. Spustanje laktova na zemlju prilikom sedzde, a oni moraju biti podignuti.
     

  17. Ne spustaje nosa zajednu sa celom na sedzdi, a treba spustiti obadvoje.
     

  18. Ne spustanje dlanova ruku u potpunosti na zemlju prilikom sedzde, a potrebno ih je spustiti zajedno sa prstima ruku.
     

  19. Ne savijanje prstiju nogu prilikom sedzde ili njihovo podizanje, a potrebno je savitiih okrenute u pravcu kibble i ne podizati ih sa zemlje.
     

  20. Prilikom sjedenja stavlanja jedne noge preko druge ili sjedanje izmedju nogu na zemlji, a potrebno je sjeti na lijevu nogu, a prste desne noge podviti okrenute prema Kibli.
     

  21. Zatvorenih ociju klanjati, potrebno je da budu otvorene.
     

  22. Uciti euzu i bismillu prije ettehijjatu nema osnovu u sunnetu i ne smije se raditi.
     

  23. Sutiti iza imama kada uci u sebi na dnevnim i nocnim farz namazima, a potrebno je uciti Fatihu i nesto iz Kur'ana na prva dva rekijata dnevnih namaza, a Fatihu na rekatima poslije njih, jer je namaz uspostavljen radi spominjanja Uzvisenog Allaha, a ne da se u njemu suti. Kada imam uci naglas muktedija suti i slusa ucenje imama.
     

  24. Klanjnja sunneta odmah iza farzova i ne odvajanje jednih od drugih, a potrebno je medju njima napraviti vremenski razmak zikrom ili odlaskom na drugo mjesto.
     

  25. Izbjegavanje muskaraca namaza u dzematu bez opravdanog razloga, a obaveza je klanjati u dzematu u dzamiji ili bar u dzematu na drugom mjestu prema mogucnosti.
     

  26. Ne spajanje nogu klanjaca kada klanjaju u dzematu, a sejtan prolazi izmedju njih kada postoji razmak izmedju nogu jednih i drugih klanjaca. Noge jednog klanjaca ne trebaju biti previse sastavljene niti previse rastavljenje.
     

  27. Raditi bilo koju radnju prije imama nije dozvoljeno, a raditi je u isto vrijeme sa imamom je pokudjeno. Potrebno je sve radnje u namazu vrsiti iza imama nakon sto ih on uradi.
     

  28. Izgovaranje i muktedije tj.klanjaca iza imama (semiallahu limen hamideh) nakon sto to imam izgovori, a potrebno mu je reci iza izgovaranja imama (rabbena lekel hamd), a ako doda ovome jos rijeci hamden kesiren tajjiben mubareken fihi, to je jos bolje.
     

  29. Prolazak ispred klanjaca dok ovaj klanja, takodjer je greska onoga ko klanja da nestavi sebi nesto kao sutru ili zaklon tako da bi ljudi nesmetano mogli prolaziti ispred njega. Visina sutra ili zaklona mora da bude veca od koljena.
     

  30. Pucketanje prstima u toka namaza.
     

  31. Ne prekidanje klanjanja kada neko izgubi abdest u toku namaza zbog stida i ustrucavanja od ljudi, a potrebno je odmah otici, uzeti abdest i iznova se prikljuciti dzematu, te naklanjati ono sto je proslo.
     

  32. Ustajanje onoga koji je zakasnio u dzemat da naklanja ono sto ga je proslo iza imama od pocetka prije nego imam preda selam, a treba to uradoti nakon sto imam preda selam.
     

  33. Uljepsavanje svog namaza radi ljudi i njihove pohvale nije dozvoljeno i ponistava sevab za doticno djelo.Namaz mora biti samo u ime i radi Uzvisenog Allaha zeleci i nadaju ci se Njegovoj nagradi i zadovoljstvu.
     

  34. Ne poznavanje propisa vezanih za namaz kao sto je sevhi sedzda, kada i kako se ona cini, prispijevalje u dzemat i kako naklanjati propustene rekate nakon sto imam preda selam, koji su ruknovi, sartovi, vadzibi i sunneti namaski i sl.

    Ovo se moze nauciti i procitati u knjigama koje govore o namazu Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kao sto su: "Svojstva Poslanikovog, sallallahu alejhi ve sellem, namaza", "Put pravog muslimana", hadiske zbirke kod nas prevedene (Buharija, Muslim, Tirmizija), i druge knjige.
    Musliman ne smije biti nemaran i nezainteresovan u pogledu poznavanja svoje vjere i rada po njoj.

    Preuzeto iz Islamskog casopisa El-Asr, br.5

 

 


All righs reserved.